PT Journal AU Motl, M TI Perspektivy hudebni vychovy v kontextu revizi zakladniho vzdelavani SO Aura musica PY 2021 BP 34 EP 39 VL 13 IS 1 DE revize; Ramcovy vzdelavaci program pro zakladni vzdelavani; informatika; digitalni kompetence; redukce obsahu uciva; snizovani hodinove dotace; vzdelavaci oblast Umeni a kultura; Asociace ucitelu hudebni vychovy; vyznam hudebni vychovy; rovnovaha ve vzdelavani; umelecke vychovy v pocovidove dobe AB Clanek reflektuje promeny kurikularnich dokumentu v kontextu revize Ramcoveho vzdelavaciho programu zakladniho vzdelavani. Dochazi k posileni informatiky, ktere je provazeno nesystematickymi redukcemi obsahu uciva a snizenim hodinove dotace v ostatnich predmetech, vcetne umeleckych vychov. Tezistem prispevku jsou stanoviska Asociace ucitelu hudebni vychovy k reformnimu procesu, ktera se tykaji procesni stranky revize, dopadu na vzdelavaci oblast Umeni a kultura, vyznamu hudebni vychovy pro rozvoj osobnosti ditete a perspektiv umeleckych vychov z hlediska vychovy a vzdelavani. ER