Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 15, 2024:23-34

Hudební dovednosti učitele pohledem pedagogů mateřských škol – první výsledky výzkumného šetření

Milena Kmentová, Jan Chumchal, Barbora Loudová Stralczynská, Barbora Jindrová

Příspěvek přináší první výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zmapovat hudební dovednosti potřebné pro realizaci hudební výchovy v preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů MŠ. Naším záměrem bylo získat informace o názorech pedagogů MŠ na to, jaké dovednosti by měli mít učitelé v praxi, aby dokázali optimálně rozvíjet hudební dovednosti dětí v předškolním věku. Získaná data podpoří inovace vzdělávacích programů a budou zdrojem pro tvorbu nových didaktických materiálů určených pro výuku didakticky orientovaných hudebněvýchovných předmětů na úrovni bakalářského studia a středoškolského oboru předškolní a mimoškolní pedagogika. Výzkum ukázal, že současní pedagogové v předškolním vzdělávání mají ucelenou představu a vysoká očekávání od absolventů příslušných studijních programů v oblasti hudební gramotnosti a hudebně-didaktických kompetencí.

Klíčová slova: Hudební výchova, příprava učitelů, preprimární vzdělávání, hudebněpedagogický výzkum

Zveřejněno: 29. leden 2025  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kmentová, M., Chumchal, J., Loudová Stralczynská, B., & Jindrová, B. (2024). Hudební dovednosti učitele pohledem pedagogů mateřských škol – první výsledky výzkumného šetření. Aura musica15, Article 23-34
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.