International Journal of Choir Writing, Music Pedagogy and Music Theory

Aura musica vol. 5, 2014:30-36

Prostupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby

Bojana Kljunič

The contribution examines the permeability of study programs in conservatories, artistically oriented fields of bachelor and master programs at universities and pedagogical training of future teachers of music, while being monitored particularly the issue resolution objectives, content focus and basic compatibility issues mentioned study programs within the three-phase musically educational system (pregraduál, gradual and grad school). The study includes the suggestion of several basic methodological steps of usage music theoretical knowledge for the development of musical skills.

Keywords: Czech music education system, permeability study programs, general and specific musical expertise, individual, group and team classes

Published: September 30, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kljunič, B. (2014). Prostupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby. Aura musica5, Article 30-36. https://doi.org/10.21062/aum.2014.037
Download citation

References

  1. DVOŘÁK, V. (2003). Všeobecná hudební výchova a odborné hudební vzdělání v rozdvojeném kurikulu. In Príprava učitelov elementaristov v novom storočí. Sborník z mezinárodní vědecké konference: sborník z mezinárodní vědecké konference konané ve dnech 26. - 27. 9. 2002. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
  2. JANEČEK, K. (1973). Skladatelská práce v oblasti klasické harmonie. Praha: Academia.
  3. KLJUNIČ, B. (2014). Hudební didaktická interpretace: na modelu Beethovenových klavírních sonát. Praha: Bojana Kljunič.
  4. PEŠINOVÁ, H. (1975). K psychologii schopností. Praha: Academia, nakladatelství ČSAV.