Aura musica vol. 6, 2014:27-29
Situace českého vzdělávacího systému v oblasti hudební výchovy od prvního do pátého ročníku základní školy
Autorka hodnotí na základě vlastních pedagogických zkušeností situaci českého vzdělávacího systému v oblasti hudební výchovy od prvního do pátého ročníku základní školy. Podle jejího názoru nejsou v České republice plně reflektovány pedagogicko-psychologické aspekty v rozvoji dítěte, které významně ovlivňuje hudební výchova. Představí vlastní výzkumný záměr ve dvou aspektech: zjistit úroveň hudebního vzdělávání na pedagogických fakultách v ČR a zaznamenat názorové spektrum učitelů HV z praxe na úroveň vysokoškolského vzdělávání.
Published: September 30, 2014 Show citation
References
- KOLEKTIV AUTORŮ: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VUP, 2013.
- KRÁLOVÁ, E.: Hudobné činnosti jako prostriedok zníženia pocitu osamelosti u deti v tranzitivnom období. Zdravotnícké listy, 2013, roč. 1, č. 4, s. 69-79.
- KRÁLOVÁ, E.: Možnosti hudby a hudobnej edukácie pri prechode z primárneho na nižšie sekundárne vzdelávanie. Slovenská hudba, 2013, roč. 39, č. 3, s. 228-254.
- KRÁLOVÁ, E.: Prežívanie žiackeho života v škole po prechode z 1. na 2. stupeň ZŠ.
- KRÁLOVÁ, E.: Reprodukovaná hudba ako prostriedok zmiernenia tranzitívneho obdobia 1. Slovenská hudba, 2012, s. 364-376.
- SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H.: Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
- SEDLÁK, F.: Hudební vývoj dítěte. Praha: Supraphon, 1974.
- SLAVÍKOVÁ, M., KODEJŠKA, M: Teorie a praxe hudební výchovy I. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2009.
- VÁŇOVÁ, H.: Začarovaný kruh aneb kdo za to může
- AŠENBRENEROVÁ, I.: Sborník z celostátní konference konané dne 14. 11. 2005 v Ústí nad Labem. Ústí nad Labem: UJEP, 2006, s. 8-14.