Aura musica vol. 11, 2019:10-14
Glosy 2. Současná všeobecná HV z pohledu učitele VŠ, SŠ a ZŠ
As an experienced and active teacher at university, secondary and elementary school levels, the author takes a broader look at general music education. Starting with questions of how to raise profile of music education teachers as well as the subject itself, she evaluates the reform efforts of the Ministry of Education, Youth and Sports as compared with Glosses 1 from 2008 and draws attention to changes pursued in the Faculty of Education at the University of West Bohemia in Pilsen in recent years.
Keywords: music education study programme, Glosses 2, education reform, standards, theory and praxis
Published: September 30, 2019 Show citation
References
- Glosy k naší současné školské reformě - obavy a naděje učitele HV. In: sborník z mezinárodní konference Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III. Ústí nad Labem: UJEP FP KHV 2008. ISBN 978-80-7414-055-6, Cd-R
- https://www.zcu.cz/about/people/staff.html?osoba=17632
- Konference Inovace v hudební výchově na 2. stupni ZŠ I.: sborník příspěvků. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016, 120 s. ISBN: 978-80-261-0633-3 https://fpe.zcu.cz/export/sites/fpe/khk/KHK_soubory/KHK_sbornik_12_12mensi-verze.pdf
- ŠEDIVÝ, Jakub a Lucie ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: učebnice pro 6. - 7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií [online]. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2013, 88 s. [cit. 2014-09-05]. ISBN 978-807-2389-018.
- SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR a Petr KNECHT. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-8568-8.
Go to original source...