International Journal of Choir Writing, Music Pedagogy and Music Theory

Aura musica vol. 13, 2021:95-100

Učební strategie studentů VŠ během distanční výuky - didaktická studie

Veronika Růžičková, Štěpánka Syrovátková

The study is focused on learning strategies used by students of the study programme "Kindergarten Pedagogy" during distance learning of the two-term unit Music Education in Kindergartens. The aim of the research is to find out what study materials were used by students the most during distance learning, which parts of curriculum troubled them, and which were the successful learning strategies. The research survey combines both the qual - itative and quantitative approach based on responses of students listed in the questionnaire.

Keywords: distance learning, music education, kindergarten pedagogy, learning strategy, digital study materials, didactics

Published: September 30, 2021  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Růžičková, V., & Syrovátková, Š. (2021). Učební strategie studentů VŠ během distanční výuky - didaktická studie. Aura musica13, Article 95-100. https://doi.org/10.21062/aum.2021.020
Download citation

References

  1. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9 s. 230
  2. STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X
  3. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9, s. 51

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.