International Journal of Choir Writing, Music Pedagogy and Music Theory

Aura musica vol. 11, 2019:15-19

Modernî učitel hudební výchovy z pohledu studentů vysokých škol

Nataliia Kysil

The article deals with the opinions of students of the Faculty of Education of the University of Ostrava on a modern teachers of musical education. It accentuates the use of its key competences and personal abilities in the process of musical education for students. The article clarifies the concepts of professional activity, professional competence and competence in access to teachers of musical education.

Keywords: modern teacher of musical education, professional activities, key competences of music teacher, model of modern music teacher's

Published: September 30, 2019  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kysil, N. (2019). Modernî učitel hudební výchovy z pohledu studentů vysokých škol. Aura musica11, Article 15-19. https://doi.org/10.21062/aum.2019.029
Download citation

References

  1. GAVRILOVA Lyudmila. Professional competence of future music teachers as a pedagogical phenomenon. In Spirituality of a Personality: Theory, Methodology and Practice: collection of research materials [Sborník příspěvků vědecké konference, Severodonetsk, 2017.] Severodonetsk: Publishing House of the Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, 2017. s. 71-81.
  2. KLEON Austin. Ukaž, co děláš. 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit. Brno: Jan Melvin publishing, 2014. ISBN 987-80-87270-92-9
  3. MALACH Josef a Iva ČERVENKOVÁ. Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-655-3
  4. PANTEJČUK Oleksandr. Formování tvůrčí kompetence studentů hudební výchovy. [online verze]. [cit. 1-01-2016].
  5. ZAGVYAZINSKY Vladimir. Výzkumná činnost učitele: studium. manuál pro univerzity. Moskva: Akademie, 2010. ISBN 978-5-7695-7053-7.
  6. http://panomny.blogspot.com/2016/01/blog-post_1.html