Aura musica vol. 3, 2013:12-17
Hudebně pedagogické aspekty práce s dětmi ve speciálním výchovném zařízení
This article deals with problems of musical activities in preschool children in special educational facility Demosthenes in Ústí nad Labem. Children with menthal and physical disabilities proved receptice and active form of music therapy. The main goal is to evoke positive experiences through music stimuly for these children.
Keywords: music, improvisation, experience, music therapy, pre-school education
Published: September 30, 2013 Show citation
References
- BAGINSKI, B. J., SHARAMON, S. Základní kniha o čakrách. Praha: PRAGMA, 1993.
- COBLENZER, H., MUHAR, F. Dech a hlas. Návod k dobré mluvě. Praha: DAMU, 2001. ISBN 80-85883-82-1.
- FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
- LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice: GLORIA, 2001. ISBN 80-901834-4-1.
- KANTOR, J. Muzikoterapie a její techniky ve výchově a vzdělávání I. Praha, 2005.
- KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. a kol. Základy muzikoterapie. Praha: GRADA, 2009.
- MÁTEJOVÁ, Z. Muzikoterápia v špeciálnej a liečebnej pedagogike. Bratislava, 1992. ISBN 80-08-00315-4.
- MORENO, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu. Praha: PORTÁL, 2005. ISBN 80-717-8980-1.
- NĚMEC, D., NOSKOVÁ, T., NOVOTNÁ, D. Bicí nástroje. Ústí n. L.: UJEP, 2007.
- ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: PORTÁL, 2000. ISBN 80-7178-5067.