Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 3, 2013:12-17

Hudebně pedagogické aspekty práce s dětmi ve speciálním výchovném zařízení

Dana Novotná

Článek se zabývá problematikou hudebních činností u dětí předškolního věku ve speciálním výchovném zařízení Démosthénes v Ústí nad Labem. U dětí s mentálním a fyzickým postižením se osvědčila receptivní i aktivní forma muzikoterapie. Hlavním cílem je vyvolat u těchto dětí pozitivní prožitky prostřednictvím hudebních podnětů.

Klíčová slova: hudba, improvizace, prožitek, muzikoterapie, předškolní výchova

Zveřejněno: 30. září 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Novotná, D. (2013). Hudebně pedagogické aspekty práce s dětmi ve speciálním výchovném zařízení. Aura musica3, Article 12-17. https://doi.org/10.21062/aum.2013.040
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAGINSKI, B. J., SHARAMON, S. Základní kniha o čakrách. Praha: PRAGMA, 1993.
  2. COBLENZER, H., MUHAR, F. Dech a hlas. Návod k dobré mluvě. Praha: DAMU, 2001. ISBN 80-85883-82-1.
  3. FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
  4. LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice: GLORIA, 2001. ISBN 80-901834-4-1.
  5. KANTOR, J. Muzikoterapie a její techniky ve výchově a vzdělávání I. Praha, 2005.
  6. KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. a kol. Základy muzikoterapie. Praha: GRADA, 2009.
  7. MÁTEJOVÁ, Z. Muzikoterápia v špeciálnej a liečebnej pedagogike. Bratislava, 1992. ISBN 80-08-00315-4.
  8. MORENO, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu. Praha: PORTÁL, 2005. ISBN 80-717-8980-1.
  9. NĚMEC, D., NOSKOVÁ, T., NOVOTNÁ, D. Bicí nástroje. Ústí n. L.: UJEP, 2007.
  10. ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: PORTÁL, 2000. ISBN 80-7178-5067.