Aura musica vol. 3, 2013:12-17
Hudebně pedagogické aspekty práce s dětmi ve speciálním výchovném zařízení
Článek se zabývá problematikou hudebních činností u dětí předškolního věku ve speciálním výchovném zařízení Démosthénes v Ústí nad Labem. U dětí s mentálním a fyzickým postižením se osvědčila receptivní i aktivní forma muzikoterapie. Hlavním cílem je vyvolat u těchto dětí pozitivní prožitky prostřednictvím hudebních podnětů.
Klíčová slova: hudba, improvizace, prožitek, muzikoterapie, předškolní výchova
Zveřejněno: 30. září 2013 Zobrazit citaci
Reference
- BAGINSKI, B. J., SHARAMON, S. Základní kniha o čakrách. Praha: PRAGMA, 1993.
- COBLENZER, H., MUHAR, F. Dech a hlas. Návod k dobré mluvě. Praha: DAMU, 2001. ISBN 80-85883-82-1.
- FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.
- LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice: GLORIA, 2001. ISBN 80-901834-4-1.
- KANTOR, J. Muzikoterapie a její techniky ve výchově a vzdělávání I. Praha, 2005.
- KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. a kol. Základy muzikoterapie. Praha: GRADA, 2009.
- MÁTEJOVÁ, Z. Muzikoterápia v špeciálnej a liečebnej pedagogike. Bratislava, 1992. ISBN 80-08-00315-4.
- MORENO, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu. Praha: PORTÁL, 2005. ISBN 80-717-8980-1.
- NĚMEC, D., NOSKOVÁ, T., NOVOTNÁ, D. Bicí nástroje. Ústí n. L.: UJEP, 2007.
- ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: PORTÁL, 2000. ISBN 80-7178-5067.