Aura musica vol. 13, 2021:115-120
Ennio Morricone, skladatel filmové hudby, a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy - případová studie
The contribution is concerned with the reflexion of the personality and work of Ennio Morricone in music students (Department of Music of the Faculty of Education of the University of Ostrava). By means of a partial four-tier qualitative research using three methods of ascertaining, the contribution identifies the place of Ennio Morricone and his film music in the knowledge and attitudes of the present university students of music. The study commemorates Ennio Morricone's death in July (6 July 2020).
Keywords: Ennio Morricone, university students of music, four-tier qualitative research, interest preferences questionnaire, film music knowledge test, listening test - visualisation, functional use of film music and scaling
Published: September 30, 2021 Show citation
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
References
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
- KOSTÍKOVÁ, Hana. Ennio Morricone skladatel filmové hudby a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy. Ostrava, 2019. Bakalářská práce. Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Veronika ŠEVČÍKOVÁ.
- OSGOOD, C. E. et al. The measurement of meaning. Urbana: Univ. Of Ill. Press, 1957.
- SCHWARZ, Jindřich. Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny. Ostrava, 2010. Diplomová práce. Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Veronika ŠEVČÍKOVÁ.
- Tvůrci | ČSFD.cz. [online]. Copyright © 2001 [cit. 07.03.2021]. Dostupné z: https://www.csfd.cz/tvurci/statistiky/?expand=fanclub#highlight-chart-fanclub-4-22532
- VÁŇOVÁ, Hana a Jiří SKOPAL. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3621-4.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.