Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 13, 2021:115-120

Ennio Morricone, skladatel filmové hudby, a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy - případová studie

Veronika Ševčíková

Příspěvek je věnován reflexi osobnosti a především díla Ennia Morriconeho oborovými studenty hudební výchovy (katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity). Prostřednictvím dílčího čtyřvrstvého kvalitativního průzkumu za užití tří metod zjišťování identifikuje místo Ennia Morriconeho a jeho filmové hudby ve znalostech a postojích dnešních oborových vysokoškolských studentek a studentů. Studie připomíná červencové úmrtí Ennia Morriconeho (6. července 2020).

Klíčová slova: Ennio Morricone, vysokoškolští oboroví studenti a studentky hudební výchovy, čtyřvrstvý kvalitativní průzkum, zájmově-preferenční dotazník, znalostní test o filmové hudbě, poslechový test - vizualizace, funkční užití filmové hudby a škálování

Zveřejněno: 30. září 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Ševčíková, V. (2021). Ennio Morricone, skladatel filmové hudby, a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy - případová studie. Aura musica13, Article 115-120. https://doi.org/10.21062/aum.2021.024
Stáhnout citaci

Reference

  1. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  2. KOSTÍKOVÁ, Hana. Ennio Morricone skladatel filmové hudby a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy. Ostrava, 2019. Bakalářská práce. Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Veronika ŠEVČÍKOVÁ.
  3. OSGOOD, C. E. et al. The measurement of meaning. Urbana: Univ. Of Ill. Press, 1957.
  4. SCHWARZ, Jindřich. Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny. Ostrava, 2010. Diplomová práce. Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Veronika ŠEVČÍKOVÁ.
  5. Tvůrci | ČSFD.cz. [online]. Copyright © 2001 [cit. 07.03.2021]. Dostupné z: https://www.csfd.cz/tvurci/statistiky/?expand=fanclub#highlight-chart-fanclub-4-22532
  6. VÁŇOVÁ, Hana a Jiří SKOPAL. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3621-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.