Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 5, 2014:30-36

Prostupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby

Bojana Kljunič

Studie se zabývá otázkou prostupnosti studijních programů konzervatoří, umělecky zaměřených oborů bakalářských a magisterských programů na vysokých školách a pedagogické přípravy budoucích učitelů hudby, přičemž je sledována zejména problematika rozlišení cílů, obsahového zaměření a základní otázky kompatibility uvedených studijních programů v rámci třífázového hudebně vzdělávacího systému (pregraduál, graduál a postgraduál). Součástí studie je návrh několika základních metodických stupňů využití hudebně teoretických vědomostí pro rozvoj hudebních dovedností.

Klíčová slova: český hudebně vzdělávací systém, prostupnost studijních programů, obecná a specifická hudební odbornost, individuální, skupinová a kolektivní výuka

Zveřejněno: 30. září 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kljunič, B. (2014). Prostupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby. Aura musica5, Article 30-36. https://doi.org/10.21062/aum.2014.037
Stáhnout citaci

Reference

  1. DVOŘÁK, V. (2003). Všeobecná hudební výchova a odborné hudební vzdělání v rozdvojeném kurikulu. In Príprava učitelov elementaristov v novom storočí. Sborník z mezinárodní vědecké konference: sborník z mezinárodní vědecké konference konané ve dnech 26. - 27. 9. 2002. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
  2. JANEČEK, K. (1973). Skladatelská práce v oblasti klasické harmonie. Praha: Academia.
  3. KLJUNIČ, B. (2014). Hudební didaktická interpretace: na modelu Beethovenových klavírních sonát. Praha: Bojana Kljunič.
  4. PEŠINOVÁ, H. (1975). K psychologii schopností. Praha: Academia, nakladatelství ČSAV.