Aura musica vol. 5, 2014:30-36
Prostupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby
Studie se zabývá otázkou prostupnosti studijních programů konzervatoří, umělecky zaměřených oborů bakalářských a magisterských programů na vysokých školách a pedagogické přípravy budoucích učitelů hudby, přičemž je sledována zejména problematika rozlišení cílů, obsahového zaměření a základní otázky kompatibility uvedených studijních programů v rámci třífázového hudebně vzdělávacího systému (pregraduál, graduál a postgraduál). Součástí studie je návrh několika základních metodických stupňů využití hudebně teoretických vědomostí pro rozvoj hudebních dovedností.
Klíčová slova: český hudebně vzdělávací systém, prostupnost studijních programů, obecná a specifická hudební odbornost, individuální, skupinová a kolektivní výuka
Zveřejněno: 30. září 2014 Zobrazit citaci
Reference
- DVOŘÁK, V. (2003). Všeobecná hudební výchova a odborné hudební vzdělání v rozdvojeném kurikulu. In Príprava učitelov elementaristov v novom storočí. Sborník z mezinárodní vědecké konference: sborník z mezinárodní vědecké konference konané ve dnech 26. - 27. 9. 2002. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
- JANEČEK, K. (1973). Skladatelská práce v oblasti klasické harmonie. Praha: Academia.
- KLJUNIČ, B. (2014). Hudební didaktická interpretace: na modelu Beethovenových klavírních sonát. Praha: Bojana Kljunič.
- PEŠINOVÁ, H. (1975). K psychologii schopností. Praha: Academia, nakladatelství ČSAV.