Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 7, 2015:4-11

Sluchová analýza jako součást výuky harmonie a intonace

Pavel Holubec

Příspěvek se zaobírá možnostmi propojování ověřených metodických postupů vokální intonace s harmonickými představami. Základem harmonických představ je harmonická kadence v podobě T - S - D - T. Základní harmonické funkce jsou poté nahrazovány akordy na vedlejších stupních či akordy alterovanými.

Klíčová slova: harmonie, intonace, sluchové představy

Zveřejněno: 30. září 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Holubec, P. (2015). Sluchová analýza jako součást výuky harmonie a intonace. Aura musica7, Article 4-11. https://doi.org/10.21062/aum.2015.025
Stáhnout citaci

Reference

  1. HONS, Miloš. Hudební analýza. Vyd. 1. Praha: Togga, 2010. 309 s. Musica viva. ISBN 978-80-87258-28-6.
  2. KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1974. 204, [iv] s.
  3. KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice harmonie. 6., nezm. vyd. Praha: Supraphon, 1981. 195 s.
  4. RISINGER, Karel. Harmonické funkce a značky. Praha: Academia, 1966. 75, [1] s. Rozpravy ČSAV. Roč. 76/1966, Řada společ. věd; Seš. 5.
  5. RISINGER, Karel. Základní harmonické funkce v soudobé hudbě. 1. vyd. Praha: SN-KLHU, 1958. 94, [2] s. Hudební rozpravy; Sv. 3.
  6. ŠTRAUS, Ivan.: O intonaci, Talent - měsíčník pro učitele a příznivce ZUŠ, ročník 3.