Aura musica vol. 11, 2019:20-23
Potenciál hudební výchovy pro rozvoj edukačních kompetencí
Na základě výsledků našeho aplikovaného výzkumu v prostředí školského zařízení pro výkon ústavní výchovy jsme označili celou řadu oblastí, které jsou pozitivně ovlivněny hudebními aktivitami. V příspěvku prodiskutujeme možnosti, které hudební výchova nabízí současnému školství. Vzneseme požadavek na zdůraznění role hudební výchovy v moderním edukačním procesu.
Klíčová slova: Dětský domov Klánovice, hudební výchova, speciální hudební výchova, specifické vzdělávací potřeby
Zveřejněno: 30. září 2019 Zobrazit citaci
Reference
- ARMSTRONG, Thomas. Každý je na něco chytrý: jak odhalit a rozvíjet různé druhy inteligence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0019-2.
- DANĚK, Alois. Speciální hudební výchova v prostředí Dětského domova Klánovice. In: Teorie a praxe hudební výchovy V: Sborník příspěvků z konference českých a slovenských doktorandů a pedagogů hudebního vzdělávání v zemích V4 v roce 2017 v Praze. Praha: Univerzita Karlova, 2018, s. 48-55. ISBN 978-80-7290-978-0.
- DANĚK, Alois. Potřebujeme speciální hudební výchovu? In: HÁLA, Petr. Musica viva in schola XXVI. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 74-83. DOI: https://munispace.muni.cz/book?id=1149. ISBN 978-80-210-9213-6.
- DANĚK, Alois. Rozvoj hudebních aktivit v Dětském domově Klánovice inspirovaný programem El Sistema. Disertační práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2019.
- MONTGOMERY, Diane. Teaching Gifted Children with Special Educational Needs: Supporting Dual and Multiple Exceptionality. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015. ISBN 978-1-138-89057-2.
Přejít k původnímu zdroji...
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
- STRAUSS, Anselm L a Juliet M CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-x.
- ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.