Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 12, 2020:123-127

Skordatura - prostředek při skupinové výuce doprovodné kytary

Luboš Hána

Článek poukazuje na didaktické využití kytary při použití skordatury, tedy jiného než obvyklého ladění. Probírány jsou dva typy skordatury - "G dur" a "A97". Po stránce tónové sazby je poukazováno na výjimečně příhodnou sazbu druhého typu ladění, které je velice příhodné pro využití písní bluesového a jazzového charakteru. Tyto "složitější" písně jsou tímto způsobem hráčsky přístupnější žákům, kteří by je jinak vzhledem k svým hráčským dovednostem nedokázali doprovodit.

Klíčová slova: kytarové doprovody písní, skordatura, alikvotní řada

Zveřejněno: 30. září 2020  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hána, L. (2020). Skordatura - prostředek při skupinové výuce doprovodné kytary. Aura musica12, Article 123-127. https://doi.org/10.21062/aum.2020.045
Stáhnout citaci