Aura musica vol. 13, 2021:25-29
Hudební výchova na pokraji… revize RVP
Hudební výchova v současnosti čelí několika problémům - v rámci revizí trvalému nebezpečí jejího oslabování jako integrativního samostatného předmětu, v důsledku nedostatečné podpory ze strany vedení řady základních škol a nízké úrovní výuky snižování prestiže v očích pedagogů, žáků i rodičovské veřejnosti a v neposlední řadě ostrakizace předmětu v době distančního vzdělávání. Jedním z možných řešení je zavedení další klíčové kompetence Kulturní povědomí a vyjádření.
Klíčová slova: SHV ČR, PF UJEP Ústí nad Labem, Hudební výchova pro třetí tisíciletí, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Národní pedagogický institut, revize RVP ZV, oblast Umění a kultura, Strategie 2030+, hudební výchova jako integrativní předmět, klíčová kompetence Kulturní povědomí a vyjádření, role ředitelů škol
Zveřejněno: 30. září 2021 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.