Aura musica vol. 13, 2021:34-39
Perspektivy hudební výchovy v kontextu revizí základního vzdělávání
Článek reflektuje proměny kurikulárních dokumentů v kontextu revize Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. Dochází k posílení informatiky, které je provázeno nesystematickými redukcemi obsahu učiva a snížením hodinové dotace v ostatních předmětech, včetně uměleckých výchov. Těžištěm příspěvku jsou stanoviska Asociace učitelů hudební výchovy k reformnímu procesu, která se týkají procesní stránky revize, dopadů na vzdělávací oblast Umění a kultura, významu hudební výchovy pro rozvoj osobnosti dítěte a perspektiv uměleckých výchov z hlediska výchovy a vzdělávání.
Klíčová slova: revize, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, informatika, digitální kompetence, redukce obsahu učiva, snižování hodinové dotace, vzdělávací oblast Umění a kultura, Asociace učitelů hudební výchovy, význam hudební výchovy, rovnováha ve vzdělávání, umělecké výchovy v pocovidové době
Zveřejněno: 30. září 2021 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.