Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 13, 2021:63-69

Digitální obsah v hodinách hudební výchovy

Eva Novotná

Příspěvek představuje digitální gramotnost a její specifikaci v souvislosti s novou revizí RVP pro základní vzdělávání, která k výčtu klíčových kompetencí přidává i kompetenci digitální. Dále se zabývá možnostmi, jak mohou učitelé hudební výchovy digitální obsah v hodinách hudební výchovy vytvářet a jakými způsoby mohou do výuky aplikovat takové aktivity, úkoly a hodnocení, které povedou žáky k tomu, aby se pomocí digitálních prostředků vyjadřovali, vytvářeli digitální obsah a dokázali pracovat s autorskými právy.

Klíčová slova: digitální gramotnost, tvorba digitálního obsahu, digitální kompetence, duševní vlastnictví ve škole, výukové online aplikace

Zveřejněno: 30. září 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Novotná, E. (2021). Digitální obsah v hodinách hudební výchovy. Aura musica13, Article 63-69. https://doi.org/10.21062/aum.2021.015
Stáhnout citaci

Reference

  1. Redecker, Ch. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. Národní ústav pro vzdělávání, 2018. ISBN 978-92-79-73494-6
  2. Národní pedagogický institut [online]. Digitální kompetence [cit. 21.4.2021]. Dostupné z http://www.nuv.cz/p-kap/rozvoj-ict-kompetenci
  3. Národní pedagogický institut. Metodický portál RVP.CZ. Učitel21 [cit. 21.4.2021]. Dostupné z https://ucitel21.rvp.cz

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.