Aura musica vol. 13, 2021:63-69
Digitální obsah v hodinách hudební výchovy
Příspěvek představuje digitální gramotnost a její specifikaci v souvislosti s novou revizí RVP pro základní vzdělávání, která k výčtu klíčových kompetencí přidává i kompetenci digitální. Dále se zabývá možnostmi, jak mohou učitelé hudební výchovy digitální obsah v hodinách hudební výchovy vytvářet a jakými způsoby mohou do výuky aplikovat takové aktivity, úkoly a hodnocení, které povedou žáky k tomu, aby se pomocí digitálních prostředků vyjadřovali, vytvářeli digitální obsah a dokázali pracovat s autorskými právy.
Klíčová slova: digitální gramotnost, tvorba digitálního obsahu, digitální kompetence, duševní vlastnictví ve škole, výukové online aplikace
Zveřejněno: 30. září 2021 Zobrazit citaci
Reference
- Redecker, Ch. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. Národní ústav pro vzdělávání, 2018. ISBN 978-92-79-73494-6
- Národní pedagogický institut [online]. Digitální kompetence [cit. 21.4.2021]. Dostupné z http://www.nuv.cz/p-kap/rozvoj-ict-kompetenci
- Národní pedagogický institut. Metodický portál RVP.CZ. Učitel21 [cit. 21.4.2021]. Dostupné z https://ucitel21.rvp.cz
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.