Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 13, 2021:83-89

Glosy 3 Distanční výuka v době pandemie Covidu-19 jako výzva pro hudební výchovu na vysoké a střední škole

Štěpánka Lišková, Daniela Mandysová

Autorky tohoto příspěvku sledují a komentují vývoj oboru Hudební výchova už řadu let, a to od samého počátku poslední reformy školství. Glosy 3 navazují na předchozí příspěvky Dr. Liškové tématem ryze aktuálním. Pohledem vysokoškolského a středoškolského učitele popisují a hodnotí situaci v hudebním oboru v době pandemie v průběhu uplynulého roku. Na základě vlastních zkušeností poukazují na to, jaké změny ve výuce konkrétních škol bylo nutné uskutečnit a jak se tyto změny mohou i nadále pozitivně promítnout do "běžné" výuky. Dále se zabývají otázkami uplatněných metod a forem práce v distanční výuce i v ní prezentovaných témat.

Klíčová slova: distanční výuka, hudební výchova, Glosy 3, metody a formy práce, střední škola, vysoká škola

Zveřejněno: 30. září 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Lišková, Š., & Mandysová, D. (2021). Glosy 3 Distanční výuka v době pandemie Covidu-19 jako výzva pro hudební výchovu na vysoké a střední škole. Aura musica13, Article 83-89. https://doi.org/10.21062/aum.2021.018
Stáhnout citaci

Reference

  1. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7
  2. SOUKUPOVÁ, Pavla et al. Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RPV: metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky. První vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. 119 stran. ISBN 978-80-261-0979-2.
  3. LIŠKOVÁ, Štěpánka. Glosy 2: Současná HV z pohledu učitele VŠ, SŠ a ZŠ. Aura Musica: Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí n. L., 2019 (11), s. 10-14. ISSN 1805-4056.
  4. CHOVANCOVÁ, Karolína, Jiří NOVOSÁK, Ondřej ANDRYS, Daniela SWART a Petr SUCHOMEL. Podpora žáků základních škol ve vzdělávací oblasti umění a kultura: Tematická zpráva Umění a kultura [on-line]. 1. ČŠI, 2019, s. 12-13 [cit. 2021-5-7]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/2020/TZ_Umeni_a_kultura/html5/index.html?&locale=CSY&pn=13
  5. SLOWÍK, Josef, Šárka KÁŇOVÁ, Marie SLAVÍKOVÁ, Irena MEDŇANSKÁ a Štěpánka LIŠKOVÁ. Metodické materiály pro práci s žáky se SVP v uměleckém vzdělávání: hudební obor [on-line]. 1. Plzeň: Západočeská univerzita, 2020 [cit. 2021-5-7]. ISBN 978-80-261-0914-3. Dostupné z: https://uploads-ssl.webflow.com/5b28dd11f63aa80feab65929/5fba440294c1e568ee91216e_3.2_ho_web_2020.pdf
  6. LIŠKOVÁ, Štěpánka. Témata mimoevropské hudby ve výuce HV. In: Konference Inovace v hudební výchově na 2. stupni ZŠ I.: sborník příspěvků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016. s. 26-30. ISBN 978-80-261-0633-3. Dostupné z: https://docplayer.cz/36013017-Sbornik-prispevku-z-konference-inovace-v-hudebni-vychove-na-2-stupni-zs-i-kolektiv-autoru.html
  7. DYLAN, Wiliam a Leahy SIOBHÁN. Zavádění formativního hodnocení: Praktické techniky pro základní a střední školy. 3. Praha: EDUkační LABoratoř, 2020. ISBN 978-80-906082-8-3.
  8. https://www.facebook.com/GFK.Plzen/videos/1156237338138511

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.