Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 14, 2023:83-91

Využití tonální písňové metody při výuce studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Pavel Režný

Příspěvek se zabývá tonální písňovou metodou Ladislava Daniela a jejím využití ve výuce hudební výchovy na různých typech škol, zejména u studentů učitelství pro první stupeň základní školy. Tato metoda má rovněž nezastupitelné místo při hlasovém a intonačním výcviku u výběrových dětských sborů. Specifikem je její provázání na české, moravské a slovenské lidové písně.

Klíčová slova: tonální písňová metoda, opěrné písně, intonace

Vloženo: 30. listopad 2023; Revidováno: 30. listopad 2023; Přijato: 29. únor 2024; Zveřejněno: 18. březen 2024  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Režný, P. (2023). Využití tonální písňové metody při výuce studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Aura musica14, Article 83-91. https://doi.org/10.21062/aum.2024.010
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.