International Journal of Choir Writing, Music Pedagogy and Music Theory

Aura musica vol. 13, 2021:78-82

Hudební předměty v učitelství pro 1. stupeň ZŠ v distančním vzdělávání

Marie Slavíková

The paper informs about the author's experience with distance teaching of music subjects in the study program Teacher Training for Primary Schools. We find positive results in the teaching of theoretical and practical components of the study, but we also reflect on some negatives. We want to continue to use good experience from distance learning in full-time or part-time teaching.

Keywords: distance learning, music education, music skills, didactics of music education

Published: September 30, 2021  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Slavíková, M. (2021). Hudební předměty v učitelství pro 1. stupeň ZŠ v distančním vzdělávání. Aura musica13, Article 78-82. https://doi.org/10.21062/aum.2021.017
Download citation

References

  1. LIŠKOVÁ, M. a L. HURNÍK. Hudební výchova pro 3. ročník základní školy. Praha: SPN, 2001.
  2. VAŇKOVÁ, J. a M. ČERNÝ. Možnosti podpůrného distančního vzdělávání. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/13867/MOZNOSTI-PODPURNEHO-DISTANCNIHO-VZDELAVANI.html/
  3. https://www.zssm.cz/aktualne/zs-aktualne/vysledky-ankety-distancni-vyuka-126cs.html

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.