Aura musica vol. 11, 2019:127-131
Umění výuky hudebního nástroje a teorie hudby v digitálním věku
Ve studii budou představeny nejnovější výstupy v oblasti výuky hudebního nástroje a teorie hudby v digitálním věku. Mým cílem je ukázat různé možnosti vytváření úspěšných vzdělávacích programů, které umožňují moderní výuku a větší šanci pro studenty uspět a osvojit si učivo. Studie poskytne přehled o celé řadě výukových programů a digitálních technologiích využívaných při výuce hudebního nástroje a hudební teorie. Představí nové technologie s didaktickým potenciálem, jež nabízejí zpětnou vazbu v reálném čase, pomáhají rozvíjet dovednosti v poslechu, čtení notového zápisu, hře na hudební nástroj, v improvizaci, harmonizaci a nabízí možnost porozumět teoretickým prvkům.
Keywords: hudební vzdělávání, digitální technologie, výukové programy, Inovace, základní umělecká škola
Published: September 30, 2019 Show citation
References
- Arnseth, H., Erstad, O., Juhaňák, L. & Zounek, J. (2016). Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT: role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže. [Pedagogy and New Challenges in ICT Research: On the Role of Digital Technologies in Everyday Life and Youth Learning]. Studia Paedagogica, 21(1).
Go to original source...
- Davis, N. (2017). Digital Technologies and Change in Education: The Arena Framework. London: Routledge, 174 s.
Go to original source...
- Erstad, O. (2012). The learning lives of digital youth-beyond the formal and informal. Oxford Review of Education, 38(1).
Go to original source...
- King A., Himonides, E., & Ruthmann, A. (2017). The Routledge Companion to Music, Technology, and Education. London: Routledge. 476 s.
Go to original source...
- King, A., & Himonides, E. (2016). Music, Technology, and Education: Critical Perspectives. Studies in The Psychology of Music. London: Routledge, 264 s.
Go to original source...
- McPherson, G. & Welch, G. (2012). The Oxford Handbook of Music Education, Volume 2. Oxford Handbooks. Oxford University Press, 656 s.
Go to original source...
- Mills, K. (2015). Literacy Theories for the Digital Age: Social, Critical, Multimodal, Spatial, Material and Sensory Lenses. New Perspectives on Language and Education. 236 s.
Go to original source...
- Pettengill, R., & Cook, N. (2013). Taking It to the Bridge: Music as Performance. University of Michigan Press, 381 s.
- Rinsema, R. (2016). Listening in Action: Teaching Music in the Digital Age. Studies in The Psychology of Music. 172 s.
Go to original source...
- Sharples, M. (2016). Innovating Pedagogy 2016: Open University Innovation Report 5. Milton Keynes: The Open University.
- Smith, D., Moir Z., Brennan M., Rambarran, S. & Kirkman, P. (2017). The Routledge Research Companion to Popular Music Education. London: Routledge, 510 s.
Go to original source...
- Zounek, J., & Šeďová, K. (2009). Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido.
- EarMaster Online. Dostupné z < https://www.prosoundweb.com/channels/recording/earmaster-7-music-theory-and-ear-training-software-now-available/>.
- Finale Online. Dostupné z < https://www.finalemusic.com/products/finale/>.
- MidiMaster. Music education software. Online < http://www.midimaster.de/indexe.htm>.
- MuseScore Online. Dostupné z < https://musescore.com/>.
- Sibelius Online. Dostupné z < http://www.avid.com/sibelius/comparison>.