Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 11, 2019:137-141

Pěvecká výslovnost a její typy

Dagmar Zelenková, Veronika Čermáková

Pěvecká výslovnost je jedním z nedůležitějších prvků zpěvákovy interpretace. Správná výslovnost doplněná optimální gestikulaci umocní představu publika o působnosti již pěvcem vyřčených slov coby ztvárňované postavy. Její umění je nutné studovat s největší opatrností, jelikož zbytečným přeháněním lze docílit i negativní reakce publika.

Klíčová slova: pěvecká výslovnost, gestikulace, zpěvní interpretace, smysl slov

Zveřejněno: 30. září 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zelenková, D., & Čermáková, V. (2019). Pěvecká výslovnost a její typy. Aura musica11, Article 137-141. https://doi.org/10.21062/aum.2019.050
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAR, Jiří. Pravý tón a pravé pěvecké umění I., II. Praha: Supraphon, 1976.
  2. CELLETTI, Rodolfo. Historie belcanta. Praha: Paseka, 2000. ISBN 80-7185-284-8
  3. DELLE SEDIE, Emanuelle. Estetica del canto e dell'arte melodrammatica. Livorno: Ricordi, 1885.
  4. GARCIA, Manuel. Traité complet de l'art du chant en deux parties, Tratto completo dell arte del canto in due parti. Torino: Giancarlo Zedde Editore, 2001. ISMN M 705003-20-8
  5. KHOL, Josef. Interpretace: Nástin teorie a praxe interpretování. Praha: Academia, 1989. ISBN 80-200-0169-7
  6. LUKAVSKÝ, Radovan. Kultura mluveného slova. Praha: Akademie múzických, 2000. ISBN 80-85883-61-9
  7. MACHKOVÁ, Eva. Základy dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
  8. MANCINI, Giambattista. Riflessioni pratiche sul canto figurato. Bologna: Forni editore, 1777.
  9. ZELENKOVÁ, Dagmar. Pohyblivost hlasu jako znak vrcholné belcantové pěvecké techniky a její použití v soudobé zpěvní pedagogice. Ústí nad Labem: Educa, 2014. 978-80-7414-744-9