Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 3, 2013:4-11

Vokalízy a solfeggia a jejich využití při výuce hlasové pohyblivosti

Dagmar Zelenková

Studium pohyblivosti hlasu je v počáteční fázi zaměřeno především na zvládnutí jednodušších pohyblivých cvičení ve středním rozsahu. Dokonalost běhů se dále rozvíjí pomocí vhodně zvolených vokalíz a solfeggií.

Klíčová slova: vokalíza a solfeggia, pohyblivá cvičení, studium pohyblivosti hlasu

Zveřejněno: 30. září 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zelenková, D. (2013). Vokalízy a solfeggia a jejich využití při výuce hlasové pohyblivosti. Aura musica3, Article 4-11. https://doi.org/10.21062/aum.2013.039
Stáhnout citaci

Reference

  1. BURNEY, Charles. Hudební cestopis 18.věku.Praha: Státní hudební vydavatelství, 1966.
  2. CELLETTI, Rodolfo. Historie belcanta. Praha: Paseka, 2000. ISBN 80-7185-284-8.
  3. GARCIA, Manuel. Traité complet de l'art du chant en deux parties, Tratto completo dellarte del canto in due parti.Torino: Giancarlo Zedde Editore, 2001. ISMN M 705003-20-8.
  4. HOLEČKOVÁ - DOLANSKÁ, Jelena. Vývoj a literatura zpěvu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
  5. STEPHAN, Rudolf. Musik. Frankfurt am Main: Fischer Bücherei KG, 1957.
  6. ZELENKOVÁ, D. Pedagogické aspekty interpretace barokní opery. Ústí nad Labem: Acta Universitatis Purkynianae, 2009. ISBN 978-80-7414-186-7.
  7. http://it.wikipedia.org/wiki/Mathilde_Marchesi
  8. http://it.wikipedia.org/wiki/Marco_Bordogni
  9. BORDOGNI, Marco. 24 Vocalises faciles et progressives. Leipzig: C. F. Peters, bez datace.
  10. BORDOGNI, Marco. 36 Vocalises pour soprano ou tenor. Leipzig: C. F. Peters, bez datace.
  11. CONCONE, Giuseppe. 50 Lecons (Mittel und Tief). Leipzig: C. F. Peters, bez datace.
  12. LÜTGEN, Benjamin. Die Kunst der Kehlfertigkeit (Hohe Stimme). Leipzig: C. F. Peters, bez datace.
  13. ROSSINI, Gioachino. Gorgheggi e solfeggi. Milano: Ricordi, 2000. ISMN M-041-82839-8.