Aura musica vol. 11, 2019:24-28
A jsi ty?
Obsahem článku je kritická úvaha nad dopady využívání hudebních technologií v procesu rozvoje hudebnosti. Autor předkládá termín asistovaná hudebnost. Ta umožní jedinci zprostředkovat hudební prožitek, avšak pouze tehdy, je-li asistovaný libovolnou hudební technologií.
Klíčová slova: ICT, hudební technologie, padový kontroler, závislost na technologiích, hudební pedagogika
Zveřejněno: 30. září 2019 Zobrazit citaci
Reference
- Fielding, O. (2018). Digitální detox: Zbavte se závislosti na mobilu a internetu. Brno: CPress.
- Gower, L., & McDowall, J. (2012). Interactive music video games and children's musical development. B. J. Music Edition, 91-105.
Přejít k původnímu zdroji...
- Greenfieldová, S. (2016). Změna myšlení: Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks.
- Grobár, M. (2016). Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu. Praha: Pedagogická fakulta UK Praha.
- Lessmann, K. P. (2012). Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia.
- Neumajer, O., Rohlíková, L., & Zourek, J. (2015). Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer.
- Peppler, K. (2017). Interest-driven Music Education. V S. A. Ruthmann, & R. Mantie, The Oxford Handbook of Technology and Music Education (stránky 191-202). New York: Oxford University Press.
Přejít k původnímu zdroji...
- Sloboda, J., Lamont, A., & Greasley, A. (First published 2009). Choosing to hear music Motivation, process, and effect. V S. Hallam, I. Cross, & M. Thaut, The Oxford handbook of music psychology (stránky 601-613). New York: Oxford University Press.
- Spitzer, M. (2016). Kybernemoc. Brno: Host.