Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku

Aura musica vol. 1, 2012:44-49

Pěvecký afekt, jeho význam a interpretace v belcantové opeře

Dagmar Zelenková

Vyjádření pocitů, afektů a duševního pohnutí je základem opery a afektová teorie klíčem k slohovému pojetí dramatu a hudby belcantového období. U pěvce nikdy nesmí převažovat afekt nad dobrou pěveckou technikou nebo jí pomocí výrazu nahrazovat. Jen pomocí perfektně zvládnuté hlasové techniky je možné docílit věrohodného pěveckého výrazu.

Klíčová slova: afektová teorie, belcanto, pěvecká technika, pěvecký výraz

Zveřejněno: 30. březen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zelenková, D. (2012). Pěvecký afekt, jeho význam a interpretace v belcantové opeře. Aura musica1, Article 44-49. https://doi.org/10.21062/aum.2012.048
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAR, J. Pravý tón a pravé pěvecké umění I., II. Praha: Supraphon, 1976.
  2. CELLETTI, R. Historie belcanta. Praha: Paseka, 2000.
  3. GARCIA, M. Traité complet de l'art du chant en deux parties, Tratto completo dell'arte del canto in due parti. Torino: Giancarlo Zedde Editore, 2001. ISMN M 705003-20-8.
  4. GINEVRA, S. Introduzione de l'art du chant en deux parties, Tratto completo dell'arte del canto in due parti. di Traité. Torino: Giancarlo Zedde Editore, 2001. ISMN M 705003-20-8.
  5. MANCINI, G. Riflessioni pratiche sul canto figurato. Bologna : Forni editore, 1777.
  6. MARTIENSSENOVÁ-LOHMANNOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha : Kora, 1994. ISBN 80-85644-04-5.
  7. NAVRÁTIL, M. Charakteristika hudebního baroka a portréty slavných mistrů. Ostrava: Montanex, 1996.
  8. PEČMAN, R. Sloh a hudba 1600 - 1900. Brno: FFMU, 1996.
  9. ROLLAND, R. Dějiny opery v Evropě před Lullym a Scarlattim. Praha: Supraphon, 1968.
  10. TOSI, P. F. Opinioni dei cantori antichi e moderni, o sieno Osservazioni sopra il canto figurato. Bologna : Forni editore, 1723.
  11. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava. Praha : SPN, 1976.